FORMULA 1ΔΙΕΘΝΗΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τι έκαναν οι ομάδες της F1 στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι μετά το φινάλε της σεζόν

Η αγωνιστική αυλαία της F1 2023 έπεσε την περασμένη Κυριακή με το GP του Άμπου Ντάμπι, αλλά οι ομάδες έμειναν στη Γιάς Μαρίνα για τις καθιερωμένες, πλέον, δοκιμές του τέλους της χρονιάς. Ποιος ήταν ο σκοπός των δοκιμών και ποιοι οδηγοί συμμετείχαν.

Η ημέρα δοκιμών στη χώρα του Περσικού Κόλπου διεξάγεται ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια μετά το GP του Άμπου Ντάμπι, με δύο σκοπούς: ο πρώτος είναι να προσφέρει δεδομένα που χρειάζεται η Pirelli για τα πειραματικά ελαστικά της επόμενης σεζόν, και ο δεύτερος είναι να αποκτήσουν περαιτέρω εμπειρία με μονοθέσια F1 οι νέοι και ανερχόμενοι οδηγοί των Ακαδημιών των ομάδων.

Για καθέναν από αυτούς τους δύο σκοπούς οι 10 ομάδες του σπορ συμμετέχουν σε αυτή την ημέρα δοκιμών με τα δύο φετινά τους μονοθέσια. Το ένα οδηγούν οι καθιερωμένοι αγωνιζόμενοι της κάθε ομάδας, και το άλλοι οι νέοι οδηγοί.

Και για τους δύο σκοπούς, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας κάθε μονοθέσιο κάνει τριψήφιο αριθμό γύρων. Ειδικά οι νεαροί οδηγοί αξιοποιούν στο έπακρο την ευκαιρία -που δεν έχουν σε κανένα άλλο σημείο της χρονιάς, πέραν των χειμερινών δοκιμών και δύο ελεύθερων δοκιμών στα GP της χρονιάς- για να αποκτήσουν εμπειρία στην οδήγηση των κορυφαίων μονοθεσίων του πλανήτη.

PIRELLI F1 MEDIA
Τα ελαστικά της Pirelli κατά την ημέρα δοκιμών στο Άμπου Ντάμπι PIRELLI F1 MEDIA

Κατά συνέπεια, είδαμε οδηγούς -όπως ο Πιέτρο Φιτιπάλντι της Haas- να κάνουν μέχρι και 130 γύρους, που σημαίνει ότι συμπλήρωσαν μέσα σε μία ημέρα δύο GP κι ακόμα περισσότερο -δεδομένου ότι ο αγώνας της Γιάς Μαρίνα περιλάμβανε 58 γύρους. Επίσης, στις δοκιμές ελαστικών πολλές ομάδες -όπως η Ferrari- επέλεξαν να συμμετέχουν και οι δύο αγωνιστικοί οδηγοί τους.

Τι συνέβη στις δοκιμές

Τον πρώτο χρόνο σε αυτή την ημέρα δοκιμών σημείωσε ο Εστεμπάν Οκόν της Alpine, με ρυθμό περίπου κατά 1 δευτερόλεπτο πιο αργό σε σχέση με την πολ ποζίσιον του Μαξ Φερστάπεν τρεις μέρες νωρίτερα. Ωστόσο, το μεγάλο απρόοπτο της ημέρας ήταν το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στη στροφή 6.

Ο Άγγλος έχασε τον έλεγχο της Mercedes W14 και προσέκρουσε στις μπαριέρες της στροφής 6, πιθανότατα εξαιτίας μηχανικού προβλήματος. Η εμπρός δεξιά πλευρά του μονοθεσίου υπέστη αρκετή ζημιά, κι έτσι η ημέρα τελείωσε για τον Ράσ3ελ μετά από 58 γύρους. Οι δοκιμές διακόπηκαν επίσης νωρίτερα λόγω διαρροής νερού στις στροφές 13-14 και έπειτα για τρίτη φορά προς το τέλος που ακινητοποιήθηκε στην πίστα η Alpha Tauri με τον νεαρό Αγιούμου Ιβάσα.

Η ημέρα, επίσης, ξεκίνησε μα καθυστέρηση 20 λεπτών λόγω αναμονής του ιατρικού ελικοπτέρου. Πριν το μεσημεριανό διάλειμμα ταχύτερος ήταν ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-23, με χρόνο 1:24.799 με τη μαλακή από τις γόμες της Pirelli. Το απόγευμα τη θέση του Ισπανού στο Cavallino πήρε ο Σαρλ Λεκλέρ, και προς το τέλος ο Εστεμπάν Οκόν της Alpine κατέβασε τον χρόνο του Σάινθ κατά 4 δέκατα.

PIRELLI F1 MEDIA
Ο Φρέντερικ Βέστι με τη Mercedes W14 στις δοκιμές μετά το GP του Άμπου Ντάμπι PIRELLI F1 MEDIA

Ταχύτερα από τον Ισπανό, εν συνεχεία, κινήθηκε και ο πρωταγωνιστής στις ΗΠΑ Πέιτο Ο’ Ουόρντ με τη McLaren MCL60, ο δεύτερος της φετινής F2 Φρέντερικ Βέστι με τη Mercedes και ο Τσέκο Πέρεζ με τη Red Bull RB19. Ο Μαξ Φερστάπεν δεν συμμετείχε σε αυτές τις δοκιμές, ούτε και ο Λιούις Χάμιλτον. Όμως το παρόν έδωσε ο Φερνάντο Αλόνσο, που μοιράστηκε την Aston Martin AMR23 με τον Λανς Στρολ.

Ο Τεό Πουρσέρ, που στέφθηκε το Σαββατοκύριακο πρωταθλητής της Formula 2, συμμετείχε με την Alfa Romeo F1 -στην τελευταία εμφάνιση της ομάδας με αυτό το όνομα- και σημείωσε τον 11ο χρόνο, περίπου ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον Οκόν.

Ο Τζακ Ντούχαν, ο Ρόμπερτ Σβάρτσμαν και ο Φελίπε Ντρούγκοβιτς είχαν ήδη σημαντική εμπειρία από τη F1, αλλά σε αυτές τις δοκιμές έκανε το νντεμπούτο του ο Αργεντινός Φράνκο Κολαπίντο με τη Williams και ο Ιβάσα με την Alpha Tauri. Ο Τζέικ Ντένις με τη Red Bull και ο Όλιβερ Μπέρμαν με τη Haas (ως μέλος της Ακαδημίας της Ferrari) συμμετείχαν και στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, και ήταν και πάλι ιδιαίτερα θετικοί και παραγωγικοί.

PIRELLI F1 MEDIA
Οι χρόνοι των δοκιμών και τα ελαστικά με τα οποία τους πέτυχε κάθε οδηγός PIRELLI F1 MEDIA

ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ 2023

  • 1. Εστεμπάν Οκόν (Alpine) 1:24.393 – 110 γύροι
  • 2. Πέιτο Ο’Ουόρντ (McLaren) 1:24.662 – 103 γύροι
  • 3. Φρέντερικ Βέστι (Mercedes) 1:24.679 – 106 γύροι
  • 4. Σέρτζιο Πέρεζ (Red Bull) 1:24.715 – 117 γύροι
  • 5. Κάρλος Σάινθ (Ferrari) 1:24.799 – 69 γύροι
  • 6. Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) 1:24.827 – 37 γύροι
  • 7. Τζακ Ντούχαν (Alpine) 1:25.038 – 108 γύροι
  • 8. Ρόμπερτ Σβάρτσμαν (Ferrari) 1:25.050 – 123 γύροι
  • 9. Λόγκαν Σάρτζεαντ (Williams) 1:25.263 – 56 γύροι
  • 10. Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) 1:25.371 – 66 γύροι
  • 11.Τεό Πουρσέρ (Alfa Romeo) 1:25.424 – 96 γύροι
  • 12. Φελίπε Ντρούγκοβιτς (Aston Martin) 1:25.554 – 123 γύροι
  • 13. Γιούκι Τσουνόντα (AlphaTauri) 1:25.570 – 59 γύροι
  • 14. Τζέικ Ντένις (Red Bull) 1:25.666 – 124 γύροι
  • 15. Αγιούμου Ιβάσα (AlphaTauri) 1:25.753 – 96 γύροι
  • 16. Όλιβερ Μπέρμαν (Haas) 1:25.779 – 110 γύροι
  • 17. Ζακ Ο’Σάλιβαν (Williams) 1:25.842 – 50 γύροι
  • 18. Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) 1:25.930 – 123 γύροι
  • 19. Πιέτρο Φιτιπάλντι (Haas) 1:25.940 – 130 γύροι
  • 20. Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) 1:26.283 – 58 γύροι
  • 21. Λανς Στρολ (Aston Martin) 1:26.681 – 50 γύροι
  • 22. Φράνκο Κολαπίντο (Williams) 1:26.832 – 65 γύροι
  • 23. Ντάνιελ Ρικιάρντο (AlphaTauri) 1:26.965 – 55 γύροι
  • 24. Γκουάνιου Τσόου (Alfa Romeo) 1:27.387 – 106 γύροι
  • 25. Άλεξ Άλμπον (Williams) 1:27.824 – 51 γύροι

ΠΗΓΗ: sport24.gr

Related Articles

Back to top button